Wat is SEO

SEO zorgt gegarandeerd voor doelgerichte bezoekers!

Zoekmachine optimalisatie (SEO) wordt door veel bedrijven gezien als een onduidelijk en onbekend marketing instrument. Voor het gehele SEO optimalisatieproces van een website is een relatief lange tijd voor het doel is bereikt. Het rendement van een investering in SEO is daarom voor een bedrijf niet meteen zichtbaar.

Waarom het absoluut loont om te investeren in een SEO campagne.

Om doelgericht bezoekers binnen te halen, leads te genereren en online sales te behalen dient uw website of webshop zich in de top van de zoekresultaten voor uw product of dienst te bevinden. Zoekmachine optimalisatie heeft een doorslaggevend effect op de positie van uw website in de organische zoekresultaten. Door middel van het realiseren van een optimale online aanwezigheid (op de juiste keywords) en een hoge ranking in Google, zullen uw bezoekers aantallen aanzienlijk verhogen en doelgerichter binnenkomen op uw website, waardoor meer leads of hogere sales aantallen een feit worden.  SEO is daarom ook een cruciaal onderdeel van uw leadgeneratie strategie.

Waarom is een SEO campagne zo belangrijk onderdeel van succesvolle online marketing?

SEO vergroot uw profiel

Zoekmachine optimalisatie zorgt er gegarandeerd voor dat  uw website- en naamsbekendheid sterk te vergroten. Consumenten zijn sneller geneigd om een online aankoop bij een bedrijf te doen, als het bedrijf duidelijk online aanwezig is (top 10 positie van google) en hierdoor geloofwaardigheid en vertrouwen uitstraalt.

Een mix van marketing & creativiteit om uw doelgroep aan te trekken

SEO biedt organisaties en marketeers een onbegrensd creatief instrument om de gewenste doelgroep optimaal te bereiken en aan uw organisatie te binden. Door middel van een doelgerichte seo campagne (seo, linkbuilding & unieke content)  wordt informatie aangeboden dat gebaseerd is op datgene waar de internetgebruiker specifiek naar op zoek is.

Voordelen op lange termijn

Met een pay per click advertentie wordt in sommige gevallen slechts een klein gedeelte van de beoogde doelgroep direct bereikt. Na het aflopen van de campagne is de doelgroep niet langer bereikbaar en de proffessionele betrouwbare indruk van uw website verdwenen. Indien u over een website beschikt doe optimaal is voor zoekmachines en u laat uw linkbuilding onderhouden evenals het plaatsen van unieke content, bent u in staat om dagelijks bezoekers aan te trekken en de komende jaren effectief nieuwe bezoekers te bereiken, nieuwe leads te genereren en potentiële klanten aan te trekken terwijl uw positie in de top van zoekmachines continue blijft of zelf nog verbeterd!

Onderscheiden van de concurrentie

Met uw website wilt u uiteraard uw online sales of leads sterk doen groeien. Een website die niet is geoptimaliseerd voor zoekmachines zal minder sales of  leads genereren dan een site die gebruik maakt van een effectieve SEO strategie. Een concurrent die heeft geïnvesteerd in zoekmachine optimalisatie is namelijk in staat om bezoekers doelgericht aan te trekken en direct te voorzien van de juiste informatie.

Organische zoekresultaten zorgen voor nieuwe business

Leads worden via betaalde of organische zoekresultaten naar een website geleid. Uit diverse onderzoeken is gebleken dat de ROI op zoekmachine optimalisatie (organische zoekresultaten) hoger is dan de ROI op betaalde zoekresultaten (Search Engine Advertising). Kortom, internetgebruikers verkiezen vaker organische zoekresultaten boven een gesponsorde advertentie.

Zoekmachine optimalisatie is een duurzame investering

Ondanks dat een investering in SEO niet direct zichtbare resultaten oplevert, is het belangrijk om te realiseren dat het hier om een duurzame investering gaat die door middel van een zo natuurlijk mogelijk proces nabootsen dient te worden bereikt, hier is wat tijd voor noodzakelijk.

De mogelijkheden voor internetgebruikers blijven namelijk continu groeien. Consumenten maken daarom ook steeds intensiever gebruik van zoekmachines om informatie over een product of dienst te verkrijgen. Het gehele optimalisatieproces wordt zodoende een belangrijk onderdeel van uw sale s of leadgeneratie strategie en speelt daarnaast ook de belangrijkste rol bij het behalen van succes.